ANBO-uitgave jan-febr. 2012


LC 26 Maart 2011

interview omropfryslan

In boargerboskje: goed foar ús

Guusanke Vogt fan Warkum briedt al in pear jier op har plan 'Boargerboskjes'. In plan om Nederlân griener te meitsjen en de boarger derby har ferantwurdlikheid te jaan. It Buro is benijd hoe 't se dat foarmekoar krije wol, dus sochten we har op. Interview van 22-1-2011

interview omropfryslan

De earste trije boskjes sille nei de winter plante wurde yn de gemeente Gaasterlân-Sleat.

Om de burgers met een potentiële aanvangsbelangstelling te bereiken, te wijzen op de mogelijkheden en te stimuleren tot initiatief, zal het project Burgerbosje zich voor publiciteit actief richten op duurzame aandacht in lokale, regionale media en landelijke media, die samen een groot bereik opleveren van aantallen kijkers en lezers. Het betreft, dag- en nieuwsbladen, de GPD en omroepen en (links op) relevante websites/-fora. In een campagne-aanpak, mogelijk in een speciale eigen rubriek of eigen programmaformat.

Voor de introductie/officiële lancering zal een momentum worden gekozen, danwel gecreëerd, om actief landelijk free publicity te genereren. Mogelijk (aansluiting bij) een festival, een web based event, tv-show of wedstrijd en in vorm van een promo-spot. Algemene nieuwsrubrieken op radio en tv en in kranten, special interest programma’s, bladen en rubrieken, als ‘Vroege Vogels’ (Vara radio en tv) en Natuurlijk Nederland.
Voor de verbreding, versterking en het onderhoud van financieel, politiek-bestuurlijk en organisatorisch draagvlak bij beslissers,
geld- en grondverstrekkers zal het promoten van hun naam essentieel zijn. Op hun beurt dragen zij, via hun eigen kanalen (websites, nieuwsbrieven en andere communicatiemiddelen) bij aan de communicatie over het project Burgerbosje. Het biedt een uitgelezen kans om in hun eigen marketing en communicatie goodwill te kweken en een groen en sociaal imago te versterken.


promo filmpje


doneer Harm-Edens-ambassadeur Guusanke  initiator